Czy zastanawialiście się, dlaczego promocja firm w social mediach idzie często w parze z budowaniem marek osobistych ich pracowników? Dzieję się tak, ponieważ z roku na rok zaufanie do mediów czy marek maleje. Rośnie natomiast wiarygodność ludzi „takich jak my”, czyli w tym konkretnym przypadku – pracowników.

Na czym polega program Employee Advocacy?

Program Employee Advocacy w skrócie polega na tym, że to właśnie pracownikom nadajemy rolę ambasadorów marki. Składa się on z szeregu działań, który ma na celu zbudowanie zaufania oraz lojalnego grona odbiorców.

Kto korzysta – pracownik, czy pracodawca?

Udział w programie jest pewnego rodzaju wyróżnieniem i dostaniem od szefostwa „kredytu zaufania”. Wiele osób obawia się jednak promowania firmy własnym nazwiskiem i swoja twarzą. Moim zdaniem jest to sytuacja win – win. Pracownik dzięki takim działaniom na LinkedInie buduje wizerunek eksperta, zyskuje większą rozpoznawalność oraz większą wartość na rynku pracy. Pracodawcy z kolei dzięki ambasadorom w sieci zyskują żywą referencję, czyli osobę która angażuje potencjalnych klientów.

Niestety, często po pierwszych sukcesach – wysokich zasięgach i wielu interakcjach pod postami przychodzi kryzys. O tym jak zmotywować pracowników do bardziej wytężonej pracy opowiem Wam w kolejnym LinkedIn Pro Tips.

Paulina Czyżewska – Social Media Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie