Każda firma ma w swoich szeregach ekspertów dysponujących wiedzą, którą można wykorzystać do promocji marki oraz budowy wizerunku. Aż szkoda nie skorzystać z ich potencjału – z badań wynika, że 34% użytkowników przyznaje, że odkryło markę dzięki postom influencerów, których obserwuje1. Właściwie prowadzona ekspercka komunikacja pozwala zbudować zaufanie oraz świadomość marki, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób należy budować skuteczną markę osobistą?  

 

Social Karma 

 

Ludzie poszukują w mediach społecznościowych zarówno rozrywki, jak i wiedzy. Postaraj się być dla nich źródłem informacji – publikuj rynkowe newsy, własnprzemyślenia na temat wyzwań i problemów branżowych, czy eksperckie poradyDziel się wiedzą i pomagaj, a to dobro do Ciebie wróci – gdy Twoi odbiorcy znajdą się w odpowiednim miejscu na ścieżce zakupowej – pomyślą o Tobie i Twojej firmie. 

 

Odpowiednia dystrybucja treści 

 

W budowaniu marki eksperckiej doskonale sprawdza się tworzenie artykułów. Pomagają one w pozycjonowaniu w wyszukiwarce i budują Twoją wiarygodność. Koniecznie wykorzystaj również siłę video-marketingu, który bardziej angażuje użytkowników. Ociepla on również Twój wizerunek i pozwala Ci na stworzenie ciekawej i łatwo przyswajalnej wypowiedzi.  

Dzięki optymalizacji pracy możesz z jednej treści stworzyć klika – wystarczy, że z napisanego bloga stworzysz kilka wartościowych postów do publikacji w mediach społecznościowych.  

 

Właściwy Język 

 

Częstym problemem dla osób próbujących budować swoją markę osobistą jest zastosowanie odpowiedniego języka. Tworząc treści dla danej grupy docelowej starają się używać specjalistycznego języka, aby pokazać swoją eksperckość. Powoduje to, że odbiorcy niechętnie czytają takie treści. Najlepiej jest posługiwać się zrozumiałym językiem i unikać zaawansowanych branżowych zwrotów.     

 

Regularność 

 

Nawet najlepsze treści nie przyniosą pożądanych efektów bez stworzenia przemyślanej i długofalowej strategii. Wymaga to odpowiedniego planowania tworzonego contentu, weryfikacji person zakupowych, stałej komunikacji z naszymi odbiorcami. Koniecznym jest również kontrolowanie najnowszych wydarzeń w branży i istotnych newsów. Tylko dzięki regularności i solidności będziemy w stanie stworzyć wiarygodny wizerunek eksperta.  

Choć zbudowanie marki eksperckiej wymaga cierpliwości, a efekty nie pojawią się dnia na dzień, jest to gra warta świeczki – właściwie prowadzona ekspercka komunikacja będzie znacząco wzmacniać zaufanie i świadomość zarówno do marki jak i samego eksperta oraz będzie wspierać działania sprzedażowe.  

 

[1] https://blog.hubspot.com/news-trends/

 

Maja Hołub – Content Specialist

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie