Promowanie firmy to już nie tylko banery na ulicach miast, ale przede wszystkim budowanie wizerunku w mediach społecznościowych. Odchodzimy powoli od jedynie informowania o naszym istnieniu poprzez reklamę zewnętrzną, ale przede wszystkim budujemy relacje z potencjalnym klientem w oparciu o portale społecznościowe. Żeby czerpać korzyści z social media potrzebujesz plan marketingowy.

W czym może pomóc firmom strategia marketingowa

  • sformułować cele możliwe do osiągnięcia
  • zaplanować ich realizację
  • wykonać te działania ocenić wynik działań i wprowadzić potrzebne zmiany

Im bardziej szczegółowa jest Twoja strategia, tym skuteczniejsza będzie jej realizacja. Bądź zwięzły. Nie twórz planu wzniosłego i szerokiego, który stanie się nieosiągalny.

Plan marketingowy w 6 krokach

  • Wyznacz cele


    Pierwszym krokiem jest ustalenie celów, które chcesz osiągnąć poprzez działanie w mediach społecznościowych. Powinny być strategią marketingową, w której Twoje działania w social mediach przyczynią się do realizacji idei biznesowych.

    Prostym sposobem na rozpoczęcie planu marketingowego w mediach społecznościowych jest zapisanie co najmniej trzech celów.

  • Przeprowadź analizę mediów społecznościowych


    Musisz ocenić kto aktualnie łączy się z Tobą przez portale społecznościowe, ale także sprawdzić z jakich kanałów korzysta Twoja grupa docelowa oraz sprawdzić w jaki sposób w sieci działa konkurencja.

    Po takiej analizie już wiesz jakie kanały będą odpowiednio reprezentowały Twoją firmę i będziesz mógł poprzez działanie na ich profilach osiągnąć wcześniej postawione cele.
    Kiedy masz już określone gdzie będą Twoje profile, które chcesz zastosować, powinieneś również pomyśleć o stylu swojej marki. Dotyczy to przede wszystkim jakiego języka będziesz używał oraz jakie grafiki będą pasowały do profilu Twojej firmy.

  • Twórz lub ulepszaj swoje konta w mediach społecznościowych


    Po zakończeniu analizy mediów społecznościowych nadszedł czas, aby poprawić swoją obecność w Internecie. Jeśli nie masz jeszcze profili na portalach, na których chcesz się skupić to zbuduj je od podstaw mając na uwadze szersze cele i odbiorców. Konta, które już są w sieci zaktualizuj i udoskonal, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki.

  • Zainspiruj się


    Nie ma nic złego w tym, żebyś obserwował w jaki sposób zachowuje się Twoja konkurencja w mediach społecznościowych. Obserwowanie ich powinno wejść Ci w nawyk! Warto to robić w celu podejrzenia co się sprawdza u konkurencji. Czerp z każdego źródła inspiracje, odróżnij się czymś wyjątkowym od innych.

    Konsumenci również działają w mediach społecznościowych! Sprawdź jakie treści udostępniają, dowiedz się co ich interesuje i jakiego używają języka, a później staraj się naśladować ich styl.

  • Twórz treści, które angażują odbiorcę


    Zbudowanie społeczności wokół swojej marki to jest wciąż mało. Musisz dostarczać takie treści, które doprowadzą do tego, że Twoi odbiorcy będą chętnie udzielali się na Twoich profilach, ale także przekazywali je dalej. Jeśli interakcja między Tobą, a grupą docelową jest duża to masz większe szanse na sukces w osiągnięciu celów.

  • Testuj i oceniaj swoje profile 


    Aby dowiedzieć się jakie zmiany należy wprowadzając plan marketingowy w social media, powinieneś polegać na stałej analizie.
    Ważna jest Twoja obserwacja jakie konsekwencje mają podejmowane działania, aby dostosować do tego swoją strategię. Na podstawie przeprowadzonej analizy wprowadzają zmiany, które mogą zwiększyć zasięg wśród odbiorców.

Joanna Sulejczak    Joanna Sulejczak

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie