Sama rejestracja na portalu społecznościowym trwa moment, ale uzupełnienie profilu jest już nieco bardziej czasochłonne i nie takie proste. Moim zdaniem warto poświęcić trochę czasu na jego wypełnienie, ponieważ korzyści z dopracowanego profilu jest sporo. Co konkretnie możesz zyskać?
Profil wypływa przede wszystkim na postrzeganie twojej marki osobistej. Jego przebudowa ułatwi Ci osiągnięcie założonych celów – takich jak poszukiwanie pracy, budowanie marki eksperta, promocję firmy, czy pozyskiwanie nowych klientów. W poprzednim artykule opisałam, jak wybrać zdjęcie profilowe i w tle, oraz jak uzupełnić nagłówek i podsumowanie. W tej publikacji opiszę inne, nie mniej istotne, elementy dobrze wypełnionego profilu.
- Doświadczenie – wymień wszystkie lub tylko te stanowiska, którymi chcesz się pochwalić. Wypisanie listy pełnionych obowiązków pozwoli na łatwiejsze dotarcie do Twojego profilu przez wyszukiwarkę, a zainteresowanym pozwoli lepiej zrozumieć, czym się zajmujesz.
- Wykształcenie – umieść nazwę uczelni i kierunek studiów. Posiadaniem wyższego wykształcenia można się pochwalić.
- Umiejętności/Potwierdzenia/Rekomendacje – Duża ilość potwierdzeń dowodzi naszych umiejętności. Rekomendacje dodatkowo potwierdzają naszą eksperckość i zwiększają wiarygodność.
- Osiągnięcia/ Licencje i certyfikaty/ – Ukończyłeś kursy, posiadasz certyfikaty ze znaczących szkoleń lub znasz języki obce? Umieść te informacje na swoim profilu.
- Zainteresowania i grupy – uzupełnienie tych elementów pozwoli na poznanie Cię bliżej, z kolei grupy umożliwiają wymianę doświadczeń między ludźmi z branży.
Dodatkowe elementy na które warto zwrócić uwagę:
- Adres URL – ustawienie spersonalizowanego adresu URL (zawierającego imię i nazwisko, nie ciąg przypadkowych znaków), jest to po prostu bardziej estetyczne i profesjonalnie. Taki link można umieścić sobie np. na wizytówce, na stronie internetowej
- Profil w innym języku. Na LinkedInie istnieje możliwość posiadania profilu w wielu językach. Jest to uzależnione głównie od grupy docelowej – jeżeli kierujemy komunikację na rynki zagraniczne, warto postawić na np. dwujęzyczny profil.
- Liczba kontaktów – pamiętaj, że więcej nie znaczy lepiej, a przynajmniej nie w tym przypadku. Powiększaj liczbę kontaktów o osoby związane z Twoją branżą. Rosnąca sieć kontaktów spowoduje, że Twoje treści będą miały szansę trafić do szerszego grona odbiorców.
- Aktywność – nawet najlepiej uzupełniony profil nie spełni swojego zadania, jeżeli nie będziemy aktywni. Zaangażuj się w interakcje pod postami innych oraz twórz autorskie posty.
A teraz mała ciekawostka:
Popatrz na profile wybranych ekspertów marketingowych: Łukasz Kosuniak, Piotr Grządziel, Paweł Mączka, Angelika Chimkowska, Katarzyna Sitarska, Marcin Sokołowski, Łukasz Maroszczyk. Każde z nich ma bardzo dopracowany profil. Skoro oni przykładają dużą wagę do jego wyglądu, to musi to być istotne. Jeżeli nie wiesz w jaki sposób poprawić swój profil na Linkedinie skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy!