Wróć do poprzedniej strony

Czy Twój profil na Ciebie pracuje? Cz.2

Paulina Czyżewska
Social Media Specialist

Sama rejestracja na portalu społecznościowym trwa moment, ale uzupełnienie profilu jest już nieco bardziej czasochłonne i nie takie proste. Moim zdaniem warto poświęcić trochę czasu na jego wypełnienie, ponieważ korzyści z dopracowanego profilu jest sporo. Co konkretnie możesz zyskać?

Profil wypływa przede wszystkim na postrzeganie twojej marki osobistej. Jego przebudowa ułatwi Ci osiągnięcie założonych celów – takich jak poszukiwanie pracy, budowanie marki eksperta, promocję firmy, czy pozyskiwanie nowych klientów. W poprzednim artykule opisałam, jak wybrać zdjęcie profilowe i w tle, oraz jak uzupełnić nagłówek i podsumowanie. W tej publikacji opiszę inne, nie mniej istotne, elementy dobrze wypełnionego profilu.

  • Doświadczenie – wymień wszystkie lub tylko te stanowiska, którymi chcesz się pochwalić. Wypisanie listy pełnionych obowiązków pozwoli na łatwiejsze dotarcie do Twojego profilu przez wyszukiwarkę, a zainteresowanym pozwoli lepiej zrozumieć, czym się zajmujesz.
  • Wykształcenie – umieść nazwę uczelni i kierunek studiów. Posiadaniem wyższego wykształcenia można się pochwalić.
  • Umiejętności/Potwierdzenia/Rekomendacje – Duża ilość potwierdzeń dowodzi naszych umiejętności. Rekomendacje dodatkowo potwierdzają naszą eksperckość i zwiększają wiarygodność.
  • Osiągnięcia/ Licencje i certyfikaty/ – Ukończyłeś kursy, posiadasz certyfikaty ze znaczących szkoleń lub znasz języki obce? Umieść te informacje na swoim profilu.
  • Zainteresowania i grupy – uzupełnienie tych elementów pozwoli na poznanie Cię bliżej, z kolei grupy umożliwiają wymianę doświadczeń między ludźmi z branży.

Dodatkowe elementy na które warto zwrócić uwagę:

  • Adres URL – ustawienie spersonalizowanego adresu URL (zawierającego imię i nazwisko, nie ciąg przypadkowych znaków), jest to po prostu bardziej estetyczne i profesjonalnie. Taki link można umieścić sobie np. na wizytówce, na stronie internetowej
  • Profil w innym języku. Na LinkedInie istnieje możliwość posiadania profilu w wielu językach. Jest to uzależnione głównie od grupy docelowej – jeżeli kierujemy komunikację na rynki zagraniczne, warto postawić na np. dwujęzyczny profil.
  • Liczba kontaktów – pamiętaj, że więcej nie znaczy lepiej, a przynajmniej nie w tym przypadku. Powiększaj liczbę kontaktów o osoby związane z Twoją branżą. Rosnąca sieć kontaktów spowoduje, że Twoje treści będą miały szansę trafić do szerszego grona odbiorców.
  • Aktywność – nawet najlepiej uzupełniony profil nie spełni swojego zadania, jeżeli nie będziemy aktywni. Zaangażuj się w interakcje pod postami innych oraz twórz autorskie posty.

A teraz mała ciekawostka:

Popatrz na profile wybranych ekspertów marketingowych: Łukasz Kosuniak, Piotr Grządziel, Paweł Mączka, Angelika Chimkowska, Katarzyna Sitarska, Marcin Sokołowski, Łukasz Maroszczyk. Każde z nich ma bardzo dopracowany profil. Skoro oni przykładają dużą wagę do jego wyglądu, to musi to być istotne. Jeżeli nie wiesz w jaki sposób poprawić swój profil na Linkedinie skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy!