Content Marketing to proces, który skupia się na tworzeniu i dystrybucji treści. Celem jest zrozumienie i zaspokojenie potrzeb naszego klienta! Strategia Content Marketingu to realizacja postawionych celów, dystrybucja wartościowych treści oraz ciągłe ulepszanie działań. Jednym z narzędzi Content Marketingu jest blog firmowy.
Po co blog firmowy?
Blog firmowy pozostaje jednym z wciąż dobrze radzących sobie narzędzi Content Markeitngu. Pomaga między innymi w zwiększeniu ruchu na stronie i budowaniu eksperckiego wizerunku. Dlatego warto przyjrzeć się temu tematowi.
Pozycjonowanie
Publikowanie na blogu wzmacnia pozycję strony WWW w wyszukiwarkach. Dzięki stałym aktualizacjom są bardziej doceniane przez wyszukiwarkę niż statyczna strona.
Ważne jest pamiętać o optymalizacji swoich postów pamiętając o:
- słowach kluczowych
- nagłówkach
- optymalizacji zdjęć
- metatagach
- linkach zewnętrznych i wewnętrznych
Budowanie wizerunku
Wykazanie się przed swoimi odbiorcami szerokim zakresem wiedzy w ramach swojej branży i rozwiązywanie realnych problemów potencjalnych klientów, sprawi że zaczniesz być traktowany jako ekspert. A co najważniejsze pozwoli to zbudować zaufanie u odbiorców. Ponadto prowadzenie bloga wzmaga pozytywne skojarzenie z marką.
Większość osób w obliczu problemu zwraca się do sieci w poszukiwaniu informacji lub rozwiązania. Twój blog jest ważnym miejscem do oferowania informacji i odpowiedzi podczas wstępnych etapów świadomości i rozważań kupującego.
Działania w mediach społecznościowych
Udostępniaj własny blog firmowy w mediach społecznościowych! Dzięki temu możesz rozwinąć dyskusję z odbiorcami na temat artykułu, który udostępniłeś. Za pośrednictwem swoich profili w mediach społecznościowych możesz również informować o postach, które wkrótce się pojawią na blogu
Pamiętaj, żeby dodać na swoim blogu opcję komentowania, lub udostępniania danego artykułu na wybranych platformach mediów społecznościowych. W ten sposób Twój blog firmowy będzie promowany na kontach Twoich odbiorców, co zwiększy ruch na blogu.