Czy w tym roku czeka nas marketingowa rewolucja? Moim zdaniem raczej ewolucja – będziemy rozwijać zeszłoroczne nowinki i wdrażać je na 100%. Postawimy na zrozumienie Klienta i jeszcze lepsze dostosowanie się do jego potrzeb. Czym w 2019 będą żyły Social Media?

Social Listening

Monitorowanie społeczności zgromadzonej wokół marki pozwoli na lepsze zrozumienie użytkowników. Pytania, opinie, komentarze i uwagi to źródło cennych informacji o rynku, Klientach, ale także o samej marce. Monitoring mediów społecznościowych pomaga także zwiększyć wskaźnik aktywności o 25%![i] Social Listening to trend, który utrzymuje się już od dobrych kilku lat. Wciąż jednak uczymy się lepiej wykorzystywać potencjał pozyskiwanych informacji.

Social Selling

Czy w pełni wykorzystujemy potencjał mediów społecznościowych, by zwiększyć sprzedaż? Przed nami kolejne kroki, które mają na celu skrócenie ścieżki zakupowej Klientów. Social Selling, czyli połączenie sił działów marketingu i sprzedaży, to konieczność! Firmy wykorzystujące media społecznościowe w swojej strategii sprzedaży mają o 40% większe szanse na osiągnięcie swoich celi, niż ich konkurencja.[ii] W jakim kierunku będzie się rozwijał Social Selling? Moim zdaniem, czas na wykorzystanie go nie tylko na LinkedIn, ale także w innych kanałach.

Video Marketing

Dla żadnego marketera nie jest nowością, że filmy „klikają się” najlepiej. Marketerzy, którzy korzystają z treści video, zyskują o 66% więcej potencjalnych Klientów rocznie.[iii] Co przyciągnie uwagę jeszcze skuteczniej? Relacje na żywo, webinaria i stories. Ludzie lubią podglądać, poznawać od kuchni i być na bieżąco. Filmy na żywo to autentyczny, a jednocześnie ulotny format, który buduje nie tylko wiarygodność marki, ale także sentyment.

Employee Advocacy

Zaangażowanie pracowników w promocję marki w mediach społecznościowych to dynamicznie rozwijający się trend. Employee Advocacy staje się elementem kultury wielu organizacji. Inwestycja w marki osobiste pracowników i kampanie tworzone przy pomocy micro-influencerów dają bardzo dobre efekty. Treści firmowe publikowane przez pracowników osiągają o 561% większe zasięgi![iv] Human2human marketing w tym roku będzie święcić triumfy!

Personalizowana promocja

W naszych skrzynkach mailowych rosną sterty maili, a feedy zasypywane są reklamami. Im więcej informacji, tym bardziej rosną oczekiwania odbiorców. Chcemy otrzymywać reklamy dostosowane do naszych zainteresowań i potrzeb, utworzone na podstawie m.in. wyszukiwań czy polubień. 87% użytkowników przyznaje, że dostosowane do ich oczekiwań treści znacząco wpływają na pozytywny odbiór marki.[v]  Co to oznacza w praktyce? Treści kierowane do wąskich grup odbiorców, indywidualizowane i unikalne.

Trendy w mediach społecznościowych – podsumowanie

Czy warto podążać za trendami w mediach społecznościowych? Oczywiście – w dynamicznie rozwijających się kanałach często zasada „kto pierwszy, ten lepszy” na spore znaczenie. Namawiam jednak, aby planować działania zgodnie ze strategią komunikacji. Praca wykonana ad hoc nigdy nie przynosi długotrwałych efektów.

Marlena Stremler - Social Media Specialist
Marlena Stremler – Social Media Specialist

[i] Sentione.com data dostępu: 04.01.2019

[ii] Salesforlife.com data dostępu: 04.01.2019

[iii] Renderforest.com data dostępu: 04.01.2019

[iv] Sociabble.com data dostępu: 04.01.2019

[v] Onespot.com data dostępu: 04.01.2019

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie