1. Wyznaczanie strategii oraz celów

Social Selling jest długofalową strategią, która musi iść w parze z wizją i celami firmy. Firma to ludzie, działy, które dotychczas funkcjonowały jako niezależne byty, zwłaszcza sprzedaż oraz marketing. Dobrze wdrożony program Social Selling jest spoiwem dla działań sprzedażowych i marketingowych.Co z niego wynika?

  • Budowanie wizerunku firmy
  • Promocja pracowników poprzez program Employee Advocacy
  • Zdefiniowanie grupy docelowej
  • Spójność komunikacji oraz treści
  • Zwiększenie ilości szans sprzedażowych uzyskanych poprzez nowe kanały dostępu

2. Jakość i eksperckość

Pamiętajcie – żeby zaistnieć na rynku, który jest przesycony komunikatami i informacjami,  konieczne jest wyróżnienie się jakością tworzonych przez Was treści.

Jesteście ekspertami i macie ekspertów w Waszych firmach. Dysponują wiedzą, którą chcieliby się podzielić, ale dotychczas być może nie mieli szans takiej możliwości, ani przestrzeni. Media społecznościowe dadzą im głos. Pozwalają one osiągnąć gigantyczne zasięgi, dzięki tworzeniu wartościowych treści – tworzonych przez ekspertów.

3. Autentyczność

Odnajdź siebie, swój styl i twórz markę osobistą w mediach społecznościowych. Twój profil to Twoja wizytówka! Pamiętaj o tym, że oglądając ją, potencjalni odbiorcy często decydują o podjęciu kolejnych kroków. Przeanalizuj swoje mocne i słabe strony, przemyśl jaką wartość możesz przekazać sieci i zaistniej w niej na swój własny sposób. Nie bój się przy tym inspirować mocnymi markami i ekspertami z branży. Nie kopiuj ich, ale wykorzystaj dobre praktyki, które już zostały opracowane. Przy tworzeniu własnego stylu nie zapominaj o autentyczności – niech Twoje wirtualne „Ja”, będzie naturalnym przedłużeniem Ciebie. Każde przekłamanie zostanie z łatwością zweryfikowane przez odbiorców, a straci na tym Twoja wiarygodność.

4. Wytrwałość

Wypracowanie wizerunku jest niczym przygotowanie do maratonu. Wymaga to miesięcy, a nawet lat ciężkiej pracy, porannego wstawania, długich treningów, a przede wszystkim konsekwencji. Bez tego polegniesz już na starcie. Podobnie jest z Twoją marką osobistą czy Twoją firmą. Wizerunku nie stworzy jeden posty lub setki lajków. To długi i żmudny proces, w którym liczy się wytrwałość, a widok z podium będzie tego wart.

social selling

5. Analiza i wnioski

Żyjemy w świecie, gdzie jedyną stałą jest zmiana. Trendy i potrzeby konsumentów przekształcają się z prędkością światła. Musimy modyfikować nasze długofalowe działania wraz z nimi.  Na bieżąco analizuj, konsultuj, raportuj i ulepszaj swoje działania w ramach programu Social Selling. Pomoże Ci to stworzyć komunikację, która na bieżąco będzie ewoluować wraz z potrzebami Twoich odbiorców. Obserwuj i adaptuj się do zmieniających się warunków.

 

    Paweł Mączka,  Prezes SocialCube Sp. z o.o.

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie