Jak powiedział Henry Ford: „Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20 czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.” Nieustanne szkolenie się jest elementem, na którym powinno zależeć nie tylko pracodawcy, ale przede wszystkim pracownikom. Pozwala im to nie zamykać się wyłącznie w ramach swoich codziennych obowiązków, a nieustannie się rozwijać i udoskonalać swoje umiejętności. W rzeczywistości z badań wynika, że niemalże 50% Polaków nie planuje wnosić znaczących zmian w swoje wykształcenie. [1] Warto jednak podnosić swoje kwalifikacje oraz edukować się szczególnie w mocno rozwijających się dziedzinach.

 

Branża marketingowa i jej wymogi

Choć rozwój pracowników jest istotny w każdej branży, to szczególnie ważne są szkolenia z dziedziny marketingu. Jest to spowodowane jego niezwykle dynamicznym rozwojem, zarówno na poziomie obowiązujących trendów jak i stosowanych narzędzi. Dlatego też bieżące powiększanie kompetencji jest dla marketerów chlebem powszednim. Muszą oni perfekcyjnie orientować się w nowych kanałach, koncepcjach, czy technologiach.

Rozwój e-marketingu

Szczególnie prężnie rozwijającą się gałęzią jest e-marketing, który przez swoją on-line’ową naturę wyjątkowo łatwo poddaje się szybko zmieniającym się trendom. Jest on również coraz doceniany, ponieważ pozwala na dotarcie do wielu grup docelowych w prosty sposób i przy stosunkowo niskich nakładach finansowych. Dlatego też poszukiwanych jest coraz więcej specjalistów od marketingu internetowego, którzy doskonale orientują się we wszystkich kanałach digitalowych, znają niezbędne narzędzia i potrafią obsługiwać wszystkie portale zgodnie z obowiązującymi standardami.

Szkolenia z marketingu nie tylko dla marketingu

Pokutuje również przekonanie, że marketing jest branżą przeznaczoną dla ludzi młodych, którzy świetnie orientują się w wszelkiego rodzaju nowinkach oraz doskonale dostosowują się do zmian. Dlatego, aby utrzymać się na tym rynku dłużej niezbędne jest bieżące korzystanie ze szkoleń, które pozwalają aktualizować wiedzę. Nie jest ona jednak niezbędna tylko dla działów marketingu, czy sprzedaży, ale dla wszystkich. Świadomość organizacyjna mechanizmów oraz podejmowanych działań może wpłynąć nie tylko na ich sukces, ale również  pracę ludzi, którzy pozornie nie mają dużo wspólnego z tymi działaniami.

 

Jak wykazują badania, szkolenia są opłacalne również dla samej organizacji. Okazuje się, że każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika przynosi ok. 170% zysku[2]. Niestety często wielu przedsiębiorców nawet ten argument nie przekonuje do inwestycji w szkolenia. Nie dostrzegają oni długofalowych efektów edukacji pracowników lub uważają, że nie da się ocenić jej bezpośredniego wpływu na późniejszą pracę zespołów.

Jeżeli poszukujesz ciekawych i rozwijających szkoleń z marketingu zajrzyj tutaj.

 

[1] https://topsupport.pl/dlaczego-warto-sie-szkolic/

[2] https://sukcespisanyszminka.pl/5-powodow-dla-ktorych-warto-inwestowac-rozwoj-pracownikow/

 

Maja Hołub – content specialist

 

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie