Kreowanie wizerunku pracodawcy to proces, który raz rozpoczęty, nigdy się nie kończy. Organizacja nieustannie powinna dbać o relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi pracownikami. Dlaczego warto i w jaki sposób stać się firmą, w której chce się pracować?

  1. Wzbudzaj wiarygodność

Kandydaci trzykrotnie bardziej ufają wypowiedziom pracowników, niż informacjom publikowanym bezpośrednio przez firmę[1]. Aby ocieplić wizerunek organizacji, warto wdrożyć program Employee Advocacy. Zakłada on aktywność pracowników jako ambasadorów organizacji, w szczególności w mediach społecznościowych.

 

  1. Bądź tam, gdzie cię szukają

Publikując oferty pracy nie można zapomnieć o Social Mediach. Specjalną zakładkę proponuje już nie tylko LinkedIn, ale także Facebook! 79% poszukujących pracy korzysta z mediów społecznościowych właśnie w tym celu[i]. Publikuj ogłoszenia i pytaj o rekomendacje – może to właśnie w Twojej sieci kontaktów znajdują się najlepsi eksperci?

 

  1. Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Większość szukających pracy czyta min. 7 opinii, zanim ukształtują sobie zdanie o danej firmie[ii]. Po udanej współpracy proś o rekomendacje i rewanżuj się. Dbaj o przyjazną atmosferę, unikaj konfliktów i pielęgnuj dobre relacje nawet wtedy, gdy Wasze drogi z pracownikiem się rozchodzą.

 

  1. Zatrudniaj najlepszych

Pozytywny wizerunek pracodawcy i aktywna społeczność wokół marki sprawią, że zyskasz nawet dwukrotnie więcej odpowiedzi na swoje oferty pracy[iii]! Wykorzystaj to i zatrudniaj najlepszych specjalistów w branży. Nie zapominaj jednak o innych uczestnikach rekrutacji – odpowiedź na aplikację, nawet negatywna, zawsze pozostawia lepsze wrażenie niż głucha cisza.

 

  1. Optymalizuj i zyskuj

Firmy z silną marką pracodawcy zmniejszają rotację o 28%, a koszt zatrudnienia jednego pracownika o 50%[2]. Działania Employer Branding zatem zwyczajnie się opłacają! Pytaj, dyskutuj i wdrażaj zmiany, dzięki którym Twoi pracownicy będą bardziej efektywni i zadowoleni. To oni są Twoją marką i najlepszymi ambasadorami.

 

O tym, że warto poświęcić czas, aby tworzyć wiarygodną i pozytywną markę pracodawcy chyba nie trzeba już dłużej przekonywać. Wdrażając odpowiednie działania osiągniesz efekty już po kilku miesiącach. Jak to zrobić? O tym opowiem w kolejnej części artykułu.

 

Marlena Stremler - Social Media Specialist
Marlena Stremler – Social Media Specialist

[1] https://business.linkedin.com/talent-solutions/c/16/3/employer-branding-statistics

[2] https://business.linkedin.com/content/dam/business/talent-solutions/global/en_us/c/pdfs/ultimate-list-of-employer-brand-stats.pdf

[i] https://www.shrm.org/ResourcesAndTools/hr-topics/talent-acquisition/Pages/Using-Social-Media-Find-Passive-Candidates.aspx

[ii] https://b2b-assets.glassdoor.com/50-hr-and-recruiting-stats-for-2016.pdf

[iii] https://www.betterteam.com/employer-branding

 

Copyright 2018 SocialCube. Wdrożenie